Annons:
Etikettreptiler
Läst 931 ggr
nakenkatt
2014-09-29 09:08

världens giftigaste orm

Jag jobbade i helgen och satt och slötittade i en tidning och såg att det handlade om giftiga ormar. jag har ju en mycket stark fobi för ormar så jag läste ej så noga. Men det var bild på en svart orm som var rankad som världens giftigaste och den kom från Australien. vet ni vilken det kan vara? den såg inte snäll ut!!

Annons:
Ing-Marie
2014-09-29 09:43
#1

Inlandstaipanen är världens farligaste landorm. Här finns en liten artikel om den. Fast den som dödar flest människor är den näst giftigaste, nämligen Brunormen, för den är argsint. Här är en liten artikel om den också.

nakenkatt
2014-09-29 17:50
#2

Fy för att möte dessa två. Glömmer aldrig när jag med min fobi nästan trampade på en regnbågsboa under en promenad  när vi var i Karibien i vintras.

jojjehanna
2014-09-29 19:07
#3

Fast när vi var på en djurpark i juli i Australien sa de under en ormshow att Australien har typ 8 av världens 10 giftigaste ormar (minns inte exakt) men att ingen av dem var dödligast. Det är mycket för att de lever så isolerat i öknen flera av dem är inte så aggressiva och så för att det finns serum. Dödligast i bemärkelsen dödar flest människor/år gör någon orm på risfält i Indonesien eller Indien eller var det nu är. Där finns dessutom usel sjukvård och okunskap om hur man hanterar bett. 

Kan vara bra att veta så ni törs åka till Australien. 🙂

Upp till toppen
Annons: