Annons:
Etikettreptiler
Läst 1454 ggr
nakenkatt
12/22/13, 1:54 PM

Sköldpaddor?

En av mina stora passioner är sköldpaddor. Hur ser det ut med det i Australien? Finns de där överhuvudtaget?

Annons:
Ing-Marie
12/22/13, 2:20 PM
#1

Vattensköldpaddor finns

Nyaguineasköldpadda förekommer i norra Australien och på södra Nya Guinea..

Ormhalssköldpaddor förekommer i Australien och på Nya Guinea.

nakenkatt
12/22/13, 2:30 PM
#2

okej det var ju intressant.

jojjehanna
12/28/13, 12:49 PM
#3

Massor! Små vattensköldpaddor har vi sett massor av men tyvärr inga havssköldpaddor vad jag kan minnas.

nakenkatt
12/28/13, 1:48 PM
#4

Ok,är de gröna till färgen?

Cahira
12/28/13, 8:39 PM
#5

Här är en till sköldpaddsälskare. ❤️

hittade en länk på engelska, länkade in den i google översätt så du kan kolla runt lite. Vet inte hur bra översättningen blir men bättre än inget antar jag. :)

http://translate.google.se/translate?sl=en&tl=sv&js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Freptilesofaustralia.com%2Fturtles%2Fturtles.htm%23.Ur8oRvRDum0

Du ser de latinska namnen iallafall. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

nakenkatt
12/28/13, 9:52 PM
#6

ja du och jag har ju virkning och sköldpaddsintresset gemensamt.tack för länken,fina paddor.

Annons:
Cahira
12/29/13, 1:08 AM
#7

Ja det verkar ju så! 😃 Jag påbörjade att virka en sköldpadda men garnet var olika stort så det blev fel proportioner och då tappade jag intresset att fortsätta. Lite synd. 

Sitter nu och planerar ihop det ultimata sköldpaddshabitatet inför den dagen jag äntligen blir med sköldpaddor igen. ❤️ Har varit sköldpaddslös i snart tio år och det är så saknat!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

nakenkatt
12/29/13, 11:32 AM
#8

ja här bor det fyra grekiska landsköldpaddor.Åker till tabago om drygt en vecka och då hoppas jag ju på att få se några.

Cahira
12/30/13, 4:20 AM
#9

Åh kul!!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: