Annons:
Etikettreptiler
Läst 976 ggr
Gittan
12/21/13, 7:15 PM

Världens giftigaste landormar finns i Australien

Världens två giftigaste landormarna lever i Australien - Inlandstaipan och Brunormen.

Hur skulle du reagera om du mötte någon av dessa när vandrar fram på vägen?

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Ing-Marie
12/21/13, 11:54 PM
#1

Misstänker jag skulle skrika och springa iväg.

[VSK]
12/22/13, 12:19 AM
#2

Minns jag rätt så finns även två av världens giftigaste spindlar där oxå. Normalt sett så stannar giftet kvar runt bettet på en människa, men de här två har gift som vandrar i människokroppen.

Ing-Marie
12/22/13, 12:23 AM
#3

Det finns skorpionarter som är farliga för människor.

[VSK]
12/22/13, 12:26 AM
#4

Japp.

jojjehanna
12/28/13, 12:52 PM
#5

Fast du lär inte få se dessa då de inte ringlar omkring i städerna hur som helst. Inte omöjligt, men då ska du ha mycket otur. Bodde dock på en hästgård några timmar från Melbourne, i foten av de Victoriaska alperna, där hittade vi en hund död helt plötsligt och de trodde det var ormbett. De förlorade något häst varje år till ormbett men de hade typ 100-200 hästar så det var inte helt konstigt. 

Läste någonstans att en av de giftigaste ormarna troligen aldrig har dödat en människa då de lever i öknen där det knappt finns någon människa. 

Du borde vara räddare för att råka ut för en bilolycka eller tex ett rån.

[Mustangcab]
12/28/13, 3:41 PM
#6

Sannolikheten för att bli döda av ett ormbett är itne så stort om man jämför med sannolikheten att bli dödad i en bilkrasch. Men mikna stenåldersnerver säger att ormar är farligare än bilar så  oavsett sort skulle jag hellre fly än illa fäkta🥵

Annons:
Upp till toppen
Annons: